Tuesday, November 10, 2009

Hari ini penuh kerinduan. Kerinduan yang meluap-luap pada mak. Bila ingatkan mak, hati jadi sedih, sayu, nafas jadi sesak. Macam tak percaya mak dah tak ada. Tengok gambar mak rindunya Allah saya yang tahu.

Mak, Mak, hari tu mimpi mak, dapat peluk mak dalam mimpi pun Allah seronoknya.... Cuma tak pasti yang dimimpi tu benar-benar Mak. Sempat jugak minta ampun dengan mak dalam mimpi tu. Tapi mak tak cakap apa-apa pun...Cuma mak cium pipi ina je.

Huh....dulu masa mak ada, balik kampung sebulan sekali pun susah. Alasan, busy kerja. Tapi mak tak kisah. Anak tak balik dia datang sini... Kenapa laa aku tak selalu balik dulu....

Seksanya menanggung rindu pada mak....

Apak, pun saya...bila cerita pasal mak....hatinya sebak tak terkira. Nampak sangat ada air yang bergenang kat kelopak mata dia.... Mak dah tak de...

Aku redho, tapi cuma rindu yang tak boleh di bendung je.... sesak nafas, bila tengok gambar mak.

Ya Allah.., Ampunkan lah segala dosa-dosa mak, Tempatkan mak di kalangan orang-orang soleh. Ya Allah, Ampunkan lah dosa-dosa apak, berikan dia kekuatan dan redhokan lah dia dengan takdir mu.... Amin.... Amin Ya Rabbal Alamin.

Macam tadi Ina kata hari ini penuh kerinduan... Tiba-tiba je rindu kat XXXX entah lah kenapa. Sejak last aku jumpa dia bulan 4 lalu... hati dah tawar dah dengan dia. Tapi hari ni timbul pulak rindu tu... Bulan 4 hari tu baru aku sedar........segala-galanya... Hati dia dah tak berapa ada kat aku.... walau pun dah dekat 17 tahun aku merasakan dia masih menyayangi...tapi rupanya......Allah yang lebih mengetahui...Kesian nye aku tertipu dek bayang-bayang semalam.

Lepas aku terjaga dari mimpi tu aku mula membawa diri...tapi elok jugek....tak ada lah aku perasan lagi di sayang kat aku.... aku pun tak laa lagi menanggung rindu...tapi hari ini...rindu pulak kat dia..kenapa yer.....mungkin teruja dengan kata-kata dia masa tu laa kotnye "LETS BERKAWAN KERANA ALLAH" mungkin laa kot.... Tapi kan boleh ker aku tak sayang dia kerana Allah.....jugek?? Tapi pasti laa...Sebab setahu aku berkasih sayang kerana Allah itu memang laa ada...Tapi tak berkasih sayang kerana Allah tu......entah laa... huuu... 17 tahun aku ingat kasih sayang kat aku masih sama.....tak pulak rupanya....bodohnya aku 17 tahun lama tuu...

Tapi, macam mana pun... aku redho, tuhan tahu apa yang terbaik untuk aku...aku bersyukur hidup aku...dengan mak, apak, adik2 bahagia jugek. Ya Allah aku bersyukur, syukur, syukur,.

Walau apa pun...aku tak rasa persahabatan aku dengan dia akan putus...mungkin sebab nawaitu dia" Lets berkawan kerana Allah"....dan Aku....dari dulu sampai kinipun....masih tak berubah....cuma focus utama cinta tu dah beralih arah...kepada yang lebih berhak.........

Lagi sekali Aku bersyukur......

No comments:

Post a Comment